Apperiate your own



hi assalamualaikum, while we listen to highlight and enjoying they're  music. I choose to write this blog. So this time, what should we write?

Macam ni fa, aku perasankan kau macam menghadapai satu masalah yang ada masa kelihatan besar, ada masa macam kecik. Tapi basicnya sama je. Masalah utama kau yang aku perasan tu adalah 


Manage dan organise 

(rolling eyes)

fifa, ko saje je kan... ada je idea untuk buat aku berjaga dan study.. ish ish hobi sangat. but i can't hate. lo. ne saranghae bogoshiposo.

k skip

*

*

*

Aku nak menulis tapi, setiap kali aku nak menulis dan bermain dengan bahasa. Mesti otak ni berfikir bercabang pelbagai arah. Aku nak cakap pasal diriku dengan dua term ni, iaitu pengurusan dan mengatur. So alang-alang dah ada internet kita pun menggunakan hidmat google dan search la macam-macam.

oh lagi satu yang aku perasan sal diri aku ni. Kadang-kadang kebelakangan ni kerap sangat typo sengaja tanpa sengaja. Tentang penulisan bahasa melayu or bahasa english both. So abaikan ok kekhilafan aku. Aku terpaksa mengabaikan kurangku. Kerana kalau aku fokus, kurangku banyak dan aku tak kan membuat sesuatu sampai jadi.

Sokay fa, i accept u as u. promise

<3

*

*

*



Yang penting kan fifa sekarang yang dah umur 30 ni akan memilih penyelesaian dan penerimaan pada bentuk dirinya, apa pun keadaan. Yang kurang kita perbaiki kan? Aku mengizinkan kau untuk berubah dan memperbaiki diri, dan aku menerima setiap kurangmu duhai diriku.

Aku mencintaimu, aku berharap dirimu baik-baik sahaja hm. Berjuanglah. 

https://ms.wikipedia.org/wiki/Pengurusan

Pengurusan merangkumi (perancangan, mengatur/menyusun, memimpin/motivasi, mengawal, mengawas, memeriksa dan membandingkan)

  1. Merancang: Memutuskan apa yang perlu berlaku pada masa hadapan (hari ini, minggu depan, bulan depan, tahun depan, pada sepanjang lima tahun yang berikut, dan sebagainya), dan mencipta rancangan-rancangan untuk dilaksanakan.
  2. Mengatur/menyusun: Menggunakan sumber-sumber yang diperlukan secara optimum untuk membolehkan rancangan-rancangan dilaksanakan dengan berjaya.
  3. Memimpin/Memotivasi: Menonjolkan kemahiran dalam bidang-bidang kepimpinan dan motivasi untuk mendapatkan orang-orang lain memainkan peranan yang berkesan dalam pencapaian rancangan-rancangan.
  4. Mengawalmengawas: Memeriksa dan membandingkan kemajuan yang sebenar dengan rancangan, serta mengubah suai rancangan tersebut (jika perlu), berdasarkan maklum balas.

Pengurusan juga merangkumi keadaan-keadaan yang tidak adanya perancangan. (woah kan)

  1. merancang
  2. mengatur
  3. memimpin
  4. menyeleraskan
  5. mengawal


BANYAK LAGI NAK KENA STUDY NI FA (i talk to myself)

Comments

Popular posts from this blog

helping

kembalilah